top of page

RKA Minutes for General PA Meeting

Monday, June 1, 2026, 7:00 pm

Zoom Meeting, 41 Attendees

Final meeting 2025-2026 

RKA PA Meeting Agenda:​​​​​

​​​

  • Call to Order

  • At start of the meeting attendees renamed themselves with their anonymous voting codes.

  • A motion was made and seconded to approve the minutes from last month’s meeting.

  • Principal is not in attendance tonight due to election being held during tonight’s meeting.

  • Treasurer’s Report was shared and reviewed line by line. Highlights include:

    • Fundraising and merchandise totals for the year.

    • Expenses included our email system, mini-grants, and gifts for faculty and staff.

  • New Business:

    • A member has brought up the idea of establishing parent volunteers afterschool as a positive presence on the street both near the street and also on 235th street toward Johnson Avenue. Parents who are interested in participating can reach out to rka141pa@gmail.com

    • A parent suggested that it might be helpful to add a rack to the lost and found, and asked whether the PA might be interested in taking over running the lost and found. Ms. Prince said that a rack may be helpful, and that parents can call to arrange a time to come in and take a look through the lost and found as well.

    • A motion was made and seconded to open the elections. Voting was conducted through a poll on zoom. Results are as follows:

      • Co-presidents: Gina Powell and Michelle Baum

      • Recording/Corresponding Secretary: Jane Hogan

      • Treasurer: Marsha Moona

      • Co-VPs of volunteers: Michelle Katz-Ruvolo and Jodi Pachman

      • VP of social media: Tara Reisenweber

      • ​Members-at-Large: Mason Jenkins and Ian Christner

    • PA Board will reach out to PS 24 & PS 81 parent coordinators to onboard new parents to the PA email database.

    • A motion was made to draft and email to local elected officials to invite them to open a dialogue with the parent body.  

  • Motion to close, seconded.

  • Meeting adjourned​.

​

Save the date:

Meeting dates for 2026-2027 school year TBA

​​

2025/6 Meetings - First Monday of the month at 7:00

October 6, November 3, December 1, January 5, February 2, March 2, April 13, May 4, June 1

Spanish Translation/Traducción Española

lunes, 1 de junio de 2026 a las 19:00

41 asistentes

Agenda de la reunión de RKA PA:​

​​​​​​

  • Inicio de la reunión

  • Al comenzar la reunión, los asistentes cambiaron sus nombres en la plataforma para usar sus códigos de votación anónimos.

  • Se presentó y secundó una moción para aprobar el acta de la reunión del mes pasado.

  • El director no está presente esta noche debido a que se están celebrando elecciones durante la reunión.

  • Se presentó y revisó punto por punto el informe del tesorero. Los aspectos más destacados incluyen:

    • Totales de recaudación de fondos y ventas de artículos para el año.

    • Gastos que incluyeron el sistema de correo electrónico, las pequeñas subvenciones y los obsequios para el profesorado y el personal.

  • Asuntos nuevos:

    • Un miembro propuso la idea de organizar voluntarios (padres y madres) para que estén presentes en la calle después del horario escolar, tanto en las inmediaciones como en la calle 235, en dirección a Johnson Avenue. Los padres interesados ​​en participar pueden escribir a rka141pa@gmail.com.

    • Un padre sugirió que sería útil añadir un perchero o expositor a la zona de objetos perdidos y preguntó si la Asociación de Padres (PA) estaría interesada en gestionar dicho espacio. La Sra. Prince comentó que un perchero podría ser útil y señaló que los padres también pueden llamar para concertar una cita y revisar los objetos perdidos.

    • Se presentó y secundó una moción para iniciar las elecciones. La votación se realizó mediante una encuesta en Zoom. Los resultados son los siguientes:

      • Copresidentas: Gina Powell y Michelle Baum

      • Secretaria de actas y correspondencia: Jane Hogan

      • Tesorera: Marsha Moona

      • Covicepresidentas de voluntariado: Michelle Katz-Ruvolo y Jodi Pachman

      • Vicepresidenta de redes sociales: Tara Reisenweber

      • Miembros generales: Mason Jenkins e Ian Christner

    • La junta directiva de la PA se pondrá en contacto con los coordinadores de padres de las escuelas PS 24 y PS 81 para incorporar a los nuevos padres a la base de datos de correo electrónico de la asociación.

    • Se presentó una moción para redactar y enviar un correo electrónico a los funcionarios electos locales invitándoles a iniciar un diálogo con la comunidad de padres.

  • Moción para finalizar la reunión; secundada.

  • Se levantó la sesión.

Reserva:

Las fechas de las reuniones para el año escolar 2026-2027 se anunciarán próximamente.

​​

Reuniones 2025/6 - Primer lunes del mes a las 7:00

6 de octubre, 3 de noviembre, 1 de diciembre, 5 de enero, 2 de febrero, 2 de marzo, 13 de abril, 4 de mayo, 1 de junio

bottom of page